Unity 2022.3.5f1 + Oculus Integration 56.0 (RayExamples)
VR/Oculus Integration 2023. 10. 4. 18:21RayExamples
여러개의 UI를 사용할때


그럼 Flat이랑 Curved랑 같이 사용하려면 어떻게 해야 할까?
결국 이 Suface끼리 순서에 따라 지면 둘중 하나는 안되는 현상이 발생하는거 같다



FlatUI를 살짝 앞으로 이동하는걸로 해결할수 있었다

빌드후 실행 결과를 확인 하자
참고
https://developer.oculus.com/documentation/unity/unity-isdk-example-scenes/#rayexamples
Samples/Scenes/Examples/RayExamples.unity
The RayExamples scene showcases the RayInteractor interacting with a curved Unity canvas using the CanvasCylinder component.
- Ray interactions with a Unity canvas.
- Hand interactions use the system pointer pose and pinch for selection.
- Ray interactions use the controller pose for ray direction and trigger for selection.
- Curved surfaces that allow for various material types: Alpha Cutout, Alpha Blended, and Underlay (only viewable on-device)