Unity 2022.3.5f1 + Oculus Integration 56.0 (Throw an Object)

VR/Oculus Integration 2023. 9. 27. 12:34
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Interaction SDK를 사용하여 개체를 던지기 위해서는 개체가 물리 및 손 잡기 상호 작용에 반응하도록 개체에 구성 요소를 추가해야 합니다.

 

그런 다음 손에 구성 요소를 추가하여 개체에 속도를 제공해야 합니다.

 

Add Components to Object

Open the Unity scene where you set up your hands

 

Open the Unity scene where you set up your hands

 

 

테이블을 하나 만들어 주자 

바닥 설정과 의자 실제 책상에 따라 다소 다를수 있다 적당히 위치와 크기를 조절 한다

 

 

Under Hierarchy, add a Cube GameObject by right-clicking and selecting 3D Object > Cube.

 

Cube를 선택 하고 Physics Grabbable, RigidBody, Grabbable 및 Hand Grabb Interactable 구성 요소를 추가합니다.

 

 

 

In the Physics Grabbable component, set the Grabbable and RigidBody properties to Cube.

 

 

In the Hand Grab Interactable component, set the Physics Grabbable property to Cube.

 

 

 

Under   Hierarchy , select   LeftHand .

 

In the   Project   panel, search for the   HandVelocityCalculator   prefab.

 

Drag the prefab from the search results onto  LeftHand

 

Under Inspector, in the Hand Pose Input Device component, set the Hand property to LeftHand.

 

 

Under Hierarchy, select LeftHand > HandInteractorsLeft > HandGrabInteractor. (없으면 찾아서 넣어줌)
HandInteractorsLeft를 선택해 Interactors에 등록 해줘야 함

Under Inspector, in the Hand Grab Interactor component, set the Velocity Calculator property to Left Hand > Hand Velocity Calculator.

 

 

 

Repeat these steps for RightHand.

 

 

(Optional) Put the cube on top of a platform, like a table, so it doesn’t fall to the ground when you start the scene.

(선택 사항) 장면을 시작할 때 큐브가 땅에 떨어지지 않도록 테이블과 같은 플랫폼 위에 큐브를 놓습니다.

 

 

 

 


참고 

https://developer.oculus.com/documentation/unity/unity-isdk-throw-object/

 

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