Unity 2022.3.5f1 + Oculus Integration 56.0 (Throw an Object)
VR/Oculus Integration 2023. 9. 27. 12:34Interaction SDK를 사용하여 개체를 던지기 위해서는 개체가 물리 및 손 잡기 상호 작용에 반응하도록 개체에 구성 요소를 추가해야 합니다.
그런 다음 손에 구성 요소를 추가하여 개체에 속도를 제공해야 합니다.
Add Components to Object
테이블을 하나 만들어 주자
Under Hierarchy, add a Cube GameObject by right-clicking and selecting 3D Object > Cube.
Cube를 선택 하고 Physics Grabbable, RigidBody, Grabbable 및 Hand Grabb Interactable 구성 요소를 추가합니다.
In the Physics Grabbable component, set the Grabbable and RigidBody properties to Cube.
In the Hand Grab Interactable component, set the Physics Grabbable property to Cube.
Under Inspector, in the Hand Grab Interactor component, set the Velocity Calculator property to Left Hand > Hand Velocity Calculator.
Repeat these steps for RightHand.
(Optional) Put the cube on top of a platform, like a table, so it doesn’t fall to the ground when you start the scene.
(선택 사항) 장면을 시작할 때 큐브가 땅에 떨어지지 않도록 테이블과 같은 플랫폼 위에 큐브를 놓습니다.
참고
https://developer.oculus.com/documentation/unity/unity-isdk-throw-object/
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