Unity 2022.3.5f1 + Oculus Integration 56.0 (RayExamples)

VR/Oculus Integration 2023. 10. 4. 18:21
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RayExamples

여러개의 UI를 사용할때 

 

그럼 Flat이랑 Curved랑 같이 사용하려면 어떻게 해야 할까?

결국 이 Suface끼리 순서에 따라 지면 둘중 하나는 안되는 현상이 발생하는거 같다 

FlatUI를 살짝 앞으로 이동하는걸로 해결할수 있었다 

 

빌드후 실행 결과를 확인 하자 


참고

https://developer.oculus.com/documentation/unity/unity-isdk-example-scenes/#rayexamples

Samples/Scenes/Examples/RayExamples.unity

The RayExamples scene showcases the RayInteractor interacting with a curved Unity canvas using the CanvasCylinder component.

  • Ray interactions with a Unity canvas.
  • Hand interactions use the system pointer pose and pinch for selection.
  • Ray interactions use the controller pose for ray direction and trigger for selection.
  • Curved surfaces that allow for various material types: Alpha Cutout, Alpha Blended, and Underlay (only viewable on-device)

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